viernes, 26 de octubre de 2012

JAPÓ: KYOTO (III)

18 de setembre de 2012              KYOTO (III)

Un dels jardins del Palau Imperial de Kyoto
( Kyoto Gosho).
El dia 18 ens vam poder llevar una mica més tard. La nostra intenció era visitar el palau imperial de Kyoto (Kyoto Gosho) que només es pot veure amb visita guiada (algunes en anglès) i és gratuït. El palau està envoltat d’un parc enorme ple d’arbres i senders. Va ser construït inicialment al 794 i ha estat reconstruït nombroses vegades degut als incendis que l’han arrasat. Avui en dia encara s’hi celebren entronitzacions i altres actes imperials, tot i que la capital de l’imperi del sol naixent va ser traslladada, al 1868, a Tòquio. Kyoto va ser capital de l’imperi des del 794. Just al sud del Kyoto Gosho s’hi troba el Sento Gosho, un altre palau utilitzat per emperadors retirats que també ha estat reconstruït moltes vegades. També té visites en anglès però nosaltres no vam tenir temps de veure’l. La nostra visita al palau  va quedar una mica deslluïda degut a la pluja, però és una visita que recomanem ja que el palau és molt bonic, així com els jardins, i les explicacions donen molts detalls de com era la vida a palau.

Vam continuar baixant en direcció a l’estació per trobar-nos el mercat Nishiki. Es tracta d’un carrer cobert amb tot de parades de menjar i records però excessivament car per a nosaltres. Vam buscar un lloc per seure per allí (ja que seguia plovent i estàvem a sopluig) i vam dinar el menjar que havíem comprat al Lawson store la nit anterior.

Quan vam acabar de dinar ens vam dirigir a un dels temples més grans de la ciutat i que és gratuït: el Higashi Hongan-ji. Consta de diversos edificis i va ser construït el 1602 i reconstruït el 1895. Actualment hi havia dos edificis en reconstrucció i semblava que n’hi havia per força  temps.

Temple Sanjusagen-do. (Foto agafada de google).
El proper temple que vam visitar va ser el Sanjusangen-do (600 ¥). Com la majoria, es va haver de reconstruir el 1266 per un incendi tot i que l’original es va alçar el 1164. La peculiaritat d’aquest temple radica en les 1001 estàtues de la deesa Kannon i que cada deesa té 1000 braços. En realitat cada estàtua només té 40 braços, però segons una fórmula budista cada braç pot salvar 25 mons i, per tant, són 1000 braços (nosaltres tampoc ho vam acabar d’entendre). És força espectacular i crida l’atenció, així com la prohibició, molt estricta, de fer-hi fotos. Raó per la que, a pesar del preu, hi vam acabar entrant tots dos. I no ens n’arrepentim.

Temple Tofuku-ji.

Com que encara quedava una horeta per a que comencessin a tancar els temples i santuaris vam decidir continuar allunyant-nos una miqueta més de casa i vam anar a veure el Tofuku-ji (entrada al recinte/jardí gratuïta/400 ¥. Nosaltres no vam entrar al jardí). Va ser fundat al 1236 i constava de 53 subtemples, però ja se sap, el pas dels anys, el foc... Ja només  en queden 24. La seva porta és la més antiga del Japó. Ens van cridar molt l'atenció unes pintures que hi havia al sostre d'un dels edificis principals del temple, en la que hi ha dibuixats uns dracs en blanc i negre.

Pintures del sostre del Tofuku-ji.
A  uns 25 minuts més enllà quedava un dels santuaris que més il·lusió ens feia veure, el Fushimi-Inari Taisha,  i ens hi vam atansar. Però el dia seguia gris i plovent de forma intermitent i, quan hi vam arribar, va començar a ploure de forma constant i no en vam poder gaudir gens. Mentre esperàvem a que parés de ploure i ja anava fosquejant vam conèixer una noia xilena, la Catalina, que estava treballant per un període curt de temps al Japó en quelcom relacionat amb l’art. Li vam recomanar un parell de llocs per veure i ens vam acomiadar no sense abans donant-nos les direccions del correu. No  se sap mai...

En vista de l’hora i que ja era fosc, vam començar la tornada: vam trigar 3 hores  de rellotge fins  arribar a casa del Hiroki!! Va ser la tornada més llarga de tots els dies a Kyoto! Quan li explicàvem què havíem vist durant el dia i des d’on  veníem a peu ens deia que  no s’ho podia creure!!