miércoles, 3 de abril de 2013

AUSTRALIA: RUTA SYDNEY-ADELAIDE

7 al 10 de Febrer 2013          RUTA SYDNEY - ADELAIDE

Vistes desde el cotxe!!
Pont de la Badia de Sydney.
El dia 7 de Febrer vam sortir de l’àrea de servei ben aviat i ens vam endinsar en plena hora punta a la jungla d’asfalt de Sydney. Per arribar al centre financer es pot fer creuant el Pont de la Badia (peatge 4 AUD) o per carrers diversos. Tot i ser totalment contraris a les carreteres de peatge, aquest cop no vam tenir escapatòria, ja que l’alternativa sortia molt més cara ja que havíem de fer molts més km i gastar més temps. Un cop tornat  el cotxe ens vam anar en tren (4,4 AUD) fins Kingsgrove on ens esperava un treballador de l’empresa de recol·locació de caravanes.

Havent enllestit els papers vam sortir direcció Adelaide però per l’outback. La ruta que vam fer va ser la següent:
Sydney (Kingsgrove) -->  Springwood --> Katoomba --> Lithgow --> Bathurst --> Orange --> Geurie --> Dubbo -->  Cobar --> Wilcannia --> White Cliffs --> Wilcannia --> Broken Hill --> Peterborough --> Orroroo --> Hawker --> (Arkaroo rock y Yourambulla caves) --> Quorn --> Port Augusta --> Adelaide

Ver RUTA SYDNEY - ADELAIDE en un mapa más grande

Dia 1 (07-02-2013): De Sydney a àrea de servei entre Wellington i Dubbo. 411 km.
Dia 2 (08-02-2013): D’àrea de servei entre Wellington i Dubbo a Wilcannia. 824 km.
Dia 3 (09-02-2013): De Wilkannia a Arkaroo rock (Hawker). 712 km.
Dia 4 (10-02-2013): D’Arkaroo rock (Hawker) a Adelaide. 483 km
Total 2430 km . Benzina: 13,75 AUD/100 km

Vam sortir de Sydney en direcció oest, vam tornar a passar per les Blue Mountains i vam enfilar per la Mitchell HWY fins una àrea de servei a uns 400 km de Sydney entre els pobles de Wellington i Dubbo. A les Blue Mountains vam aprofitar per aturar-nos en un mirador on es veien unes vistes fantàstiques i d’on sortien uns senders que segur que eren interessantíssims, però no era dia de senderisme. Aquest dia gairebé només vam conduir.

Vistes del mirador d'Evans. Una vall impressionant!!
Evans Lookout. Blue Montains.

L’endemà al matí vam seguir amb la ruta  prevista i vam continuar per la Mitchell HWY fins Nyngan. En aquest petit poble vam canviar de carretera i vam agafar la Barrier HWY fins Wilcannia, a uns 1000 km de Sydney. Wilcannia és un poble de poc més de 2000 habitants on més del 80% són aborígens amb ben poca feina. De Wilcannia surt la carrtera que ens portaria al nostre primer destí en aquesta ruta: White Cliffs.

La campervan amb la
que vam fer aquesta ruta.
Les carreteres de l'outback estan desertes!! Es pot fer autostop,
però millor esperar assentat perquè no és freqüent veure cotxes...

Al cementeri de White Cliffs ens va donar la benvinguda aquesta pogona.
Es troba a uns 100 km de Wilcannia en direcció nord. White Cliffs és un poblet de 100 habitants (a l’estiu, a l’hivern n’hi ha uns 300). White Cliffs és un poble miner que es dedica a l’extracció d’òpal, una pedra preciosa que es troba al subsòl d’aquesta regió. A l’estiu les temperatures arriben fàcilment als 50ºC en aquesta zona de l’outback australià. La gent s’ha aprofitat dels seus coneixements de mineria i ha construit les seves cases i negocis sota terra. El motel, el pub, fins i tot l’església estan soterrats. La temperatura mitjana és d’uns 25º tot l’any, cosa que fa que estar a dins sigui realment agradable.

The Catedral, joieria sota  terra.
White Cliffs.

Nosaltres vam arribar al poble passades les cinc de la tarda (hora  en què sol tancar tot a Austràlia). Tots els edificis que es poden visitar són de pagament, menys les tendes d’òpal i n’hi ha un parell que es troben a la  roca. Vam visitar Cathedral, una tenda d’un miner local. Vam estar a la tenda amb el propietari un parell d’hores i ens va ensenyar la  tenda, la mina i ens va explicar un munt d’històries interessants del poble. La millor recompensa després d’un viatge de més de 1000 km.

Vam estar pensant si quedar-nos a dormir al poble en una zona d’acampada lliure o si tornar a Wilcannia. Finalment ens vam decidir per la segona opció. També vam estar temptats de visitar el Mutawintji National Park, que es troba a uns 130 km de White Cliffs per una carretera sense asfaltar, però no ens vam voler arriscar.

Normalment al outback no es veu cap animal,
potser de tant en tant algun cangur o vaca.
 Encara que tambe es troben alguns terrenys privats amb ovelles.
Outback Astralià.
Vam fer nit a Wilcannia, no massa convençuts, degut a la gran quantitat d’aborígens amb  problemes que hi viuen. Ens vam apropar a la comissaria de policia i ens van recomanar dormir per allí a prop i que ells anirien passant per si tot anava bé. Ens van dir que no passaria res, que era segur. I axí va ser, vam dormir tranquil·lament i l’únic que ens va incordiar una mica van ser les centenes de cacatues que hi havia volant i cridant damunt nostre.

Al matí següent vam continuar per la Barrier HWY fins Broken Hills, l’últim poble abans de creuar la frontera amb l’estat del Sud d’Austràlia. A prop del poble (no recordem si abans o després) hi ha un control de fruita i vegetals. Entre la majoria d’estats australians està prohibit passar fruita o verdures per prevenir la transmissió de mosquits o malalties i s’ho prenen seriosament. Les multes són enormes i quan passes et miren el maleter per si portes res. Nosaltres ja ho sabíem i no portàvem res, només unes pastanagues comprades en un supermercat que garantia la higiene del producte.

Aixecar-te i caminar de matinada per aquests paratges és únic!!
Sender d'Arkaroo Rock.
Vam seguir la Mitchell HWY fins Peterborough on ens vam desviar al Nord cap a Hawker per la B80. El poble en sí no tenia res d’especial per nosaltres, però els seus voltants sí. A uns 40 km al Nord de Hawker es troba la Arkaroo rock, una roca sagrada pels aborígens que conté pintures rupestres.

Vam tenir la mala sort que el sol tocava de ple a les pintures...
Pintures rupestres d'Arkaroo Rock, Hawker.
Com que hi vam arribar amb la posta de sol vam decidir fer nit a l’aparcament del camí que porta a la roca, envoltats d’un mar d’estrelles i el cant dels ocells. A la nit el silenci era total.

Al matí següent vam atacar el camí amb la  primera llum del matí. El camí té uns dos km i és un cercle. La roca té pintures de figures humanes, petjades d’emús i cangurs i algun rèptil. Per fer-les van utilitzar ocres de diferents tonalitats i carbó.

En acabat vam tornar cap a Hawker i vam seguir cap al sud fins les Yourambulla Coves. Yourambulla vol dir en llengua aborigen dos homes. Són un seguit de tres antigues coves aborígens amb pintures rupestres. Des d’un aparcament a uns 12 km al sud de Hawker surt un caminet (no massa ben senyalitzat) que fa un circuit er les 3 coves. Les pintures representen éssers humans, algunes cerimònies i animals.

A prop de les pintures
hi ha un panell explicatiu amb el significat de cada una.
És interessantíssim!!
Pintures rupestres de les coves de Yourambulla, Hawker.
No són les úniques que tenen pintures, nosaltres vam trobar una altra roca amb un parell de pintures més. No és que haguem fet cap descobriment, als panells informatius ja ho posa, però aquelles 3 són les més importants.

Vam continuar baixant cap al sud per la B83 fins Port Augusta. Allí vam visitar el jardí botànic (força desèrtic) i vam agafar informació per una possible excursió futura al centre d’Austràlia. Port Augusta és el darrer poble gran abans d’entrar a l’outback i el darrer amb supermercats i benzineres a preus “normals” fins a Alice Springs a uns 1300 km d’allí.

Arribant ja a Adelaide per la A1 vam trucar a la nostra propera Couchsurfing, la Sam, i ens va dir que podíem anar cap a casa seva. Teníem lloc per passar la nit i aparcar la camper sense problemes.

Alguns dels animals que vam trobar durant la nostra peripècia a l'outback australià:
- vidua negra, amb el seu rellotge de sorra vermell dibuixat a l'abdomen
- emús
- tiliqua rugosa

La Sam és una dona d’uns quaranta dos anys i viu als suburbis del sud de la ciutat. És treballadora social y té 3 treballs a horari parcial alhora. Segons diu ella es per poder viure millor i viatjar! Ha hostatjat a més de 100 persones en 3 anys, nosaltres serem els 122... Gairebé sempre hem estat allotjats amb gent bastant nova a la web, com serà aquesta experiència?

Vistes desde la tercera cova de Yourambulla Coves, Hawker.