miércoles, 26 de septiembre de 2012

COREA DEL SUR: SEUL (II)

23 d'Agost de 2012         SEUL (II)

Pavelló de la campana Bosingak.

Per aprofitar millor el nostre segon dia a  Seul vam marxar més d’hora amb el Hyoongjoo quan  anava a treballar ja que la Sema station li venia de pas. Vam agafar la linia 1 (la que té més d’un inici i final i els trens acaben a mig camí) fins al  centre  de la ciutat(1950 KRW). El primer lloc que vam anar va ser el pavelló de la campana Bosingak, que conté una campana de 3,18m d’alçada de principis del s. XIV, però estaba rodejada per una tanca i no es veia massa bé.

Ens vam dirigir cap al torrent Cheonggyecheon que és un rierol que corre pel centre de Seul durant gairebé 6 km, s’hi pot anar a passejar i remullar-se els peus o veure com els peixets lluiten contra el fort corrent; la veritat és que s’hi haguéssim tingut més temps l’haguéssim fet tot perquè està creuat per 22 ponts, alguns força antics, està envoltat de petits jardins i és un passeig una mica atípic per estar dins una gran ciutat (té més de 10 milions d’habitants) com Seul. Però precisament com que temps era el que ens mancava vam decidir caminar-hi una estona i anar a buscar un altre lloc.

Porta d'entrada al Palau Deoksugung.

Trono  del rei. Palau Deoksugung.
Vam continuar per un altre dels palaus dels que teníem l’entrada: el Palau Deoksugung. Aquest palau va ser utilitzat pel rei Gojong de la dinastia Joseon (1392-1910) fins a la seva mort al 1919, dotze anys després que els japonesos l’obliguessin a abdicar. El nom del palau vol dir “palau de la longevitat virtuosa”. Es tracta d’un conjunt d’edificis de fusta molt ben conservats (i restaurats) on destaquen en alguns interiors el tro imperial. Només arribar a la porta de l’entrada vam trobar que estaven celebrant algun tipus de cerimònia amb soldats i músics.

Acabat de veure el palau vam caminar fins arribar al mercat majorista Namdaemun, el més gran de tot Korea, on es pot comprar al major o al detall, tot tipus d’estris i de roba. Hi ha botigues al carrer i en un edifici annex que té unes tres plantes de soterrani. En les plantes del soterrani hi vam trobar força aparells electrònics.

Vistes de Seul desde el parc Namsan.

Desprès vam enfilar cap al parc Namsan, on es troba la torre de Seul. L’ascens és costerut i una mica pesat però les vistes de la ciutat des del peu de la torre són magnífiques. L’opció còmode per pujar al parc és el telefèric (6000/7500 anada/anada i tornada), però ja us deveu imaginar com vam pujar nosaltes... Pensem que no val la pena pujar a la torre (7000 KRW) ja que només es troba a uns metres del terra i les vistes no creiem que siguin massa millors. Just al costat de la torre hi ha una plataforma on pots veure tota la ciutat i també on les parelles d’enamorats pengen candaus tancats amb notes on probablement es juren amor etern (ejem,ejem...). Quan ja anàvem a baixar de la muntanya vam trobar que a l’esplanada principal hi estaven fent un espectacle. Vam veure un de música on uns nois ben joves tocaven instruments de percussió a un ritme que, a vegades, feia que semblessin posseïts; després vam veure un ball i finalment una demostració de lluita i d’armes entre guerrers. Ens ha sorprès la quantitat de rituals, cerimònies i espectacles que hem trobat per Seul totalment gratuïts!

Candaus de l'amor! a dalt del parc Namsan.
Demostració de lluita. Parc Namsan.

Cases del poble Hanok.
Finalitzada l’actuació  vam descendre pel parc on hi ha uns boscos preciosos i pistes pels qui els hi agrada córrer envoltats de natura i cants d’ocells. És molt fàcil oblidar-te que et trobes al centre de la ciutat! Un cop a baix vam anar a visitar el poble Hanok de Namsangol, és un conjunt de cases tradicionals coreanes que es van traslladar des dels voltants de Seul i van ser restaurades.

Com que ja començava a fer-se tard i encara teníem un bon tros fins a casa de la família Choi, vam començar a tornar. Com sempre que agafem la línia 1 del metro (1950 KRW) ens vam tornar a equivocar de comboi i vam tornar a arribar tard. Quan vam arribar a Sema station ja ens hi esperaven i, després de  disculpar-nos, vam començar l’odissea de comprar aliments per fer un sopar “catanyol”: pa amb tomàquet, truita amb patates i ous al niu. Molt d’ou, oi? I de nit. No cal patir per les digestions: després de recórrer 2 supermercats i 3 “forns” no vam trobar res que s’assemblés al pa de Viena, així que vam haver de deixar la idea de fer ou al niu, i només vam poder comprar una baguette a un preu prohibitiu (2800 KRW). No sabem què és el pa!! Els coreans l’únic pa que menjen es el pa de motlle... La resta dels ingredients sí que els vam trobar (18270 KRW preu total) tot i que els tomàquets no eren els millors i els vam tenir que ratllar, i l’unic embotit que vam trobar factible va ser una peça de pernil dolç. El sopar va ser un èxit, els hi va encantar el pa amb tomàquet amb truita!!! I tot això acompanyat amb un bon vi de La Rioja que els havien regalat uns amics. Després de sopar i xerrar una estona ens en vam anar a dormir a la nostra fantàstica habitació, al nostre fantàstic llit i encara sense creure’ns la sort que havíem tingut.

Sopar amb tots els membres de la familia Choi.