9 al 11 de novembre 2012
SAVANNAKHET – PAKSE – ALTIPLÀ DE BOLAVEN (I)
La nit que vam agafar el bus per anar cap a Dong Ha (Vietnam) per, des
d’allí, agafar algun altre transport cap a Laos vàrem conèixer en Mathiou i la
Sàmia dos francesos amb origens ben diferents. La Samia era descendent d’àrabs
i el Mathiou del Carib. Ells també anaven cap a la frontera i vam decidir unir
esforços fins arribar allí, ja que, pel que havíem llegit, podia ser mogut.
El nostre autobus per dintre... us heu fixat que fins i tot está aprofitat el lloc de la tele!! |
Vam creuar la frontera sense incidències (visat 30 dies en Laos 35 $), cap
agent d’aduana (en cap dels dos costats) ens va demanar diners tot i que sí vam
veure com els locals pagaven. Per tant, sembla una bona opció creuar per la frontera Lao Bao – Dansavanh.
Un cop a Dansavanh vam començar a entendre l’estil de vida laosià. L’enllaç que
ens esperava a la frontera ens va acompanyar fins a l’autobús públic per anar a
Savannakhet. Ens va pagar els bitllets (ja ho havíem pagat a Vietnam, està
explicat a la darrera entrada de
Vietnam) i vam pujar al bus. Li vam preguntar a la noia (l’enllaç) si sabia a
quina hora sortiríem i ens va dir que en 30 minuts (com sempre). Ho vam preguntar
als nois de l’autobús, primer van riure de valent de la pregunta, i després ens
van dir que, potser, en un parell d’hores... Finalment, vam acabar sortint al
cap d’hora i mitja.
Vam arribar a Savannakhet cap a les 17h de la tarda, després de més de 5
hores anant per una carretera molts cops sense asfaltar plena de forats i pols
(quan ens vam dutxar l’aigua sortia marró). A l’entrada de Savannakhet
l’autobús va tenir un accident i va xocar amb un cotxe que a la vegada es va
emportar una moto. Per sort no hi va haver ferits, però nosaltres ens vam
quedar sense bus. Vam decidir anar caminant fins al centre. Vam trigar una mitja
hora i uns altres 20 minuts per trobar un lloc per dormir. Ens vam allotjar a
la Leena GH (50000 LAK, hab. doble amb wc, aigua freda).
El nostre transport pels següents dies... |
L’endemà vam agafar un autobús cap a Pakse (40000 LAK), ja que la nostra
intenció era primer veure el sud de Laos
i després anar a veure el nord i creuar cap a Tailàndia. Les dues estacions
principals d’autobusos de Pakse es troben a 7 km del centre la del nord i a 8
la del sud (15 km entre les dues). Suposàvem que ens deixarien a la del nord
(habitual) i, d’allí, pagar un tuk-tuk o similar fins al centre. Vam tenir la
gran sort que el conductor ens va deixar al centre tot i que ningú ens ho va
dir. Només baixar del bus hi havia un espavilat amb un tuk-tuk dient-nos que
estàvem molt lluny del centre i que ell ens hi portava. Per sort un home francès ens va obrir els ulls i ens va
dir que ja hi érem al centre i vam engegar a passeig aquell pesat mentider. Com
que la nostra intenció era anar més al sud, a Champasak, a fer nit i ja no hi
havia transport públic vam decidir intentar fer auto-stop a la carretera, però
no vam tenir sort. Després d’una hora i veient que el sol ja es ponia, vam anar
a buscar un lloc per fer nit.
Comença l'aventura... |
Vam estar preguntant preus de lloguer en alguns hotels i agències de
viatges i ens vam quedar amb un hotel que oferia motos per 60000 LAK per un
dia, 55000 LAK per dos dies i 50000 LAK per 3 dies o més (hi havia més d’un establiment amb aquest preu). Les
motxilles grans ens les guardaven ells. Un cop decidit els nostres plans pels
propers dies vam anar a sopar una mica i a dormir.
RUTA AMB MOTO:
1er dia: Pakse – Pakson –
Ban Bengkhua Kham - Sekong
2on dia: Sekong – Tha Taeng
– Ban Beng – Tat Lo – Pakse
Important: Portar roba de
màniga llarga perquè dalt de les muntanyes a la nit fa fresca. Sempre omplir el
dipòsit de benzina fins dalt, ja que pots passar molts kilòmetres sense trobar
cap benzinera.
L’endemà al matí vam carregar les motxilles (roba d’abric i el necesser) i vam anar a buscar la moto.
Tal i com havíem quedat ens van guardar les motxilles. Ens van obligar a deixar el passaport en dipòsit. Tot i que nosaltres
ens hi vam oposar frontalment d’entrada, ens van dir que si no hi havia
passaport no hi havia moto. Abans de les nou ja érem dalt de la moto camí de la
primera cascada. L’altiplà de Bolaven es caracteritza per tenir espessos
boscos, poblets amb tribus i molts salts d’aigua (em sembla que n’hi ha més de
20 en tot l’altiplà), alguns molt bonics. Nosaltres teníem pensat veure els més
turístics i un més allunyat i poc accessible.
Cataracta Tad E-Tu. Les vistes desde dalt també són precioses. |
Cascada Tad Champed. "Una cortina d'aigua" |
Tad Fane. Hi ha senders que surten desde el resort ben mereixen ser explorats. |
Així acabava el camí de sorra... no tenim cap foto del pitjor tros perquè ja teníem prou feina per no caure!! |
Alguna de les aldees que ens vam trobar pel camí. |
Vam trigar una hora més en arribar-hi i vam trobar una GH (Phoniman GH,
50000 LAK amb wc) a l’entrada del poble. Desprès d’una dutxa ben merescuda, van
anar a sopar a un restaurant local. Ens vam fer entendre com van poder, perquè
parlar anglès serà que no parlaven i per desgràcia nosaltres tampoc sabem
laosià... i vam sopar tranquil·lament. Cansats de tanta activitat ens en vam
anar a dormir ben d’hora, ja que l’endemà tocava la tornada cap a Pakse però
per una carretera ben diferent tot i que més llarga.
Cascada de Nam Tok Katamtok. La recompensa al nostre esforç!! |
No hay comentarios:
Publicar un comentario