jueves, 13 de junio de 2013

17 i 18 de Maig 2013

LLACS PUKAKI I TEKAPO
MOUNT COOK

Aquest llac no té res més que donar.. però potser es suficient per anar a veure'l??
Llac Pukaki.

Ruta realitzada aquests dies:

17/05/2013: del llac Pukaki a la mateixa àrea de descans que el dia 09-05, a 20 km al Nord de Tarras: 359km.
18/05/2013: d’àrea de descans a Fox Glacier, praderia a uns 10 km pel carrer Cook Flat Road, on acaba l’asfalt, darrere unes bales de palla: 348 km.

Campings gratis al llac Pukaki.

Després de dormir totalment relaxats sabent que aquella nit no estàvem  incomplint cap llei (hi havia lavabos) ens vam llevar amb la il·lusió d’unes vistes boniques a la riba del llac Pukaki. Però el cel no ho tenia a la seva agenda, i de tots els reflexos possibles de muntanyes nevades no en vam tenir ni un. A més, aquest llac i el Tekapo tenen teòricament aigües turquesa, però amb els núvols l’aigua tenia un aspecte totalment normal.

Vam agafar la furgo i vam pujar fins al llac Tekapo, a veure si teníem més sort. També teníem previst fer algun sender de per allí. Però  es va repetir la mateixa situació. Vam preguntar a l’oficina de turisme del poble i no ens van infondre cap ganes de fer cap dels recorreguts pel llac. Vam pujar amb el cotxe al “observatory”, un petit turó que té un telescopi i que, des del cim, ofereix bones vistes del llac. Però amb els núvols...

El dia no acompanyava i la falta de llum va fer que aquests paisatges no fossin tant espectaculars.
Vistes del llac Tekapo desde l'observatori.
Amb una sensació enorme de pèrdua de temps i diners (benzina) vam tornar enrere fins creuar-nos amb la carretera que porta, en 100 km, al Mount Cook, la muntanya més alta del país (3755m). No sabríem què ens hi esperava, però ho havíem d’intentar. I tot i no ser el millor dia, no  ens vam equivocar.

Carretera al Mount Cook.
Al poble (Mt. Cook Village) hi ha un centre d’nformació del DOC (Department of Conservation) molt gran que aporta informació per fer senders per la zona. A pesar d’estar ennuvolat, els cims del parc nacional (Mt Cook) es veien força bé.

La noia del DOC ens va aconsellar de fer el trekking de Hooker Valley track (3 hores, però el fem en 2,5) que porta fins la glacera de Hooker atravessant diversos ponts penjants. A pesar de ser hivern i fer força fred, no vam trobar ni neu ni gel. Les vistes de la glacera estan una mica lluny de la part terminal de la llengua, però t’hi pots apropar entre les roques. La glacera es troba molt bruta de fragments de roca i altres sediments degut al desglaç progressiu que pateix, però alhora aquests sediments enlenteixen el desglaç. En pocs anys la llengua ha retrocedit molts metres, hi ha fotos de fa 100 anys i és esfereïdor...

Vistes del sender i la glacera de Hooker. Mount Cook.

Encara que el nom diu que són blaus... nosaltres ho vam veure verd.
Vistes del blue lake, el track Taman Glacier.
Com que teníem ganes de més i encara ens quedaven unes poques hores de llum vam decidir fer un altre camí que recomanaven la Sònia i l’Ainara (viajesconmochila): el Tasman glacier (50 minuts, però ho vam fer en 20 perquè teníem pressa). Aquest sender porta a la glacera de Tasman, i les vistes del mirador són molt més properes. Té el mateix problema que l’anterior: bruta i encongint. On ara hi ha un llac enorme on hi floten blocs de gel fa 100 anys era tot gel. Impressionant... Va ser tan gran aquesta glacera que fa 17000 anys va formar el llac Pukaki. De camí a la glacera es passa pels “blue lakes”, un parell de petits llacs VERDS als que s’hi pot accedir des d’un camí. Però no cal anar-hi ja que es poden veure una mica més amunt des del camí principal i les vistes són millors que les que s’obtenen a peu del llac.

Si us hi fixeu bé sota la capa marró de residus (a nivell del llac)
es veu una capa de gel que és la llengua d'aquesta glacera.
Tasman Glacier, Mount Cook.

Les vistes del Cook i les muntanyes dels voltants són impressionants i val la pena fer-hi una escapada, fins i tot ennuvolat i amb risc de pluja!

Al poble hi ha un refugi públic del DOC que té aigua calenta i dutxes d’aigua calenta. Un dels pocs que hem trobat en tot el país. La dutxa costa 2 NZD per 5 minuts  d’aigua  calenta, suficient per dutxar-nos els  dos alhora. El problema és el fred de fora!!

Després de rumiar-ho molt vam decidir continuar viatge i donar per vist el Cook. Vam començar la tornada cap a Wanaka i vam dormir a la mateixa àrea de descans que vam dormir feia dies, passat el Lindis Pass, a 20km al Nord de Tarras.

Vistes de les muntanyes del Haast Pass, desde el mirador.
Ens vam llevar ben d’hora ja que el nostre proper destí important, les glaceres de Franz Joseph i Fox, quedaven força lluny. A més ens volíem aturar en un parell de llocs de camí.

El primer lloc que ens vam trobar i aturar fou el Haast pass, un port de muntanya amb un bosc plujós impressionant. Nosaltres ens va parar en un pàrking on hi ha un sender fins a un mirador. Si no hi ha núvols les vistes del bosc són molt xules! Llàstima que les fotos no ho reflexin... Des d’aquest pàrking també surt la Bridle track, un camí d’1,5 hores fins a David Flat que travessa el bosc. Però nosaltres no el vam fer, no tenim temps per tot.

Knights Point.
Vam continuar fins al Knights Point, un mirador que surt de la carretera que dóna a unes vistes de la costa oest. Com que ens venia de pas ens hi vam aturar i vam aprofitar per dinar.

A uns 5 km d’aquí es troba  el llac Moeraki, un llac per pescar sense cap atractiu especial. D’aquí surt un sender de 40 minuts que travessa un bosc fluvial i que porta a la Monro beach. En aquesta platja, si estàs de sort i és l’època s’hi poden veure pingüins i també una colònia d’ossos marins. Però es veu que ni una cosa ni l’altra, només ens van rebre un munt de sandflies (mosques de la sorra): unes mosques molt empipadores que piquen com els mosquits! Així que un cop recorreguda i assegurar-nos que no hi havia cap animal amagadet per allí vam marxar.

Vam continuar cap al nord fins arribar al poble de Fox, on hi ha la glacera amb el mateix nom. Com que ja era més mitja tarda i el sol ja anava de baixada vam anar directament cap al llac Matheson, un llac que en dies nets reflexa el Mt Cook en les seves aigües com un mirall. El dia era clar, així que podia ser interessant! La llàstima és que només agafar la carretera Cook Flat road vam veure que el llac estava cobert d’una espessa capa de boira. Només el llac!!

Volíem veure pingüins i ossos marins, però només vam trobar mosques i més mosques...
Monro Beach.

Vam fer una mica del sender que voreja el llac, però no es veia absolutament res reflexat als núvols... Però si aixecàvem el cap el Cook i els seus veïns ens observaven majestuosos des de les alçades...

Vam deixar les caminades per la glacera per l’endemà i vam començar a buscar un lloc per passar la nit per allí a prop. Com que és un lloc força controlat vam seguir els consells de viajesconmochila. La carretera Cook Flat porta fins una platja (20km només anada) on hi ha un càmping del DOC gratuït. Però 20km són molts!! Així que ens vam quedar en un altre lloc: just on comença la carretera de grava hi ha un camí que porta a una propietat privada; el camí és ample i als costats hi havia bales de palla més altes que la furgo, així que ens vam posar darrere les bales. Van passar molt pocs cotxes per la carretera i pel camí, que nosaltres sabem, ningú.

Aquests dies feia tan mal temps, que fins i tot pel matí semblava mitja tarda.