martes, 19 de marzo de 2013

AUSTRALIA: SYDNEY

25 al 30 de Gener del 2013                           SYDNEY

Quan algú escolta la paraula Sydney...  pensa inmediatament en aquesta imatge.
Vistes de la Opera House desde el Jardí Botànic.
Vam arribar a Sydney cap a les 06:00 del matí, després d’un vol massa curt per poder dormir, des de Perth.  Com sempre, vam intentar estalviar els primers dòlars només arribar. Per sortir de l’aeroport de Sydney hi ha diverses opcions i cap baixa dels 15 AUD. La més econòmica és el tren però massa car per nosaltres. Vam decidir caminar una mica i agafar un tren però unes quantes parades més enllà i estalviar-nos 10 AUD cada un. Això sí, vam haver de caminar més d’una hora amb les motxilles (tren 4,4 AUD).

Catedral de Sant Mary.
Un cop a l’hostal (Australian backpakers, 24 AUD/nit/persona en dormitori) vam fer el check-in i vam tenir la primera sorpresa agradable de Sydney. Els de l’hostal van passar la targeta per cobrar i va sortir denegada. Però no s’en van adonar!! Vam pensar que ja ens ho demanarien en un altre moment, però a hores d’ara encara no ens han reclamat res...

El primer dia a Sydney ens el vam passar mirant escoles d’anglès per fer el nostre curs. Però ja vam agafar una idea de com era la ciutat i ens vam apropar a l’edifici de l’òpera (el més famós d’Austràlia, jo diria).
L’endemà era el dia d’Austràlia (com la nostra diada de Catalunya) i hi havia espectacles gratuïts per tot arreu. A més, molts museus i atraccions de la ciutat tenien el preu de l’entrada reduïda o fins i tot gratuïta.
Vam estar passejant pel centre i fins i tot vam veure un espectacle de rèptils.

Vistes de la part financera de Sydney (CBD) des del Jardí Botànic.
Abans del migdia vam passar pel mercat que fan els dissabtes al barri de Padinggton. Mercat artesanal australià amb preus australians. Tot molt bonic, però només per mirar...

A la tarda vam anar al jardí botànic on esperàvem trobar una colònia permanent de ratpenats gegants que hi viuen. Però la senyora del centre d’informació ens va dir que l’ajuntament els havia retirat perquè estaven fent massa escarafalls als arbres fruiters dels que s’alimenten. El que sí va valdre la pena van ser les vistes precioses que hi ha des de l’extrem nord del jardí cap a la badia, on hi ha el pont i l’òpera.

Aquests són els ratpenats que volaven pel cel de Sydney...
Us assegurem que no eren petits!! deurien medir uns 50 cm!!
La sorpresa va arribar al vespre, quan tot passejant pel centre vam començar a veure com centenars de ratpenats gegants arribaven al centre de Sydney. És senzillament espectacular veure com una ciutat tan gran i moderna es veu envaïda, literalment, per aquests animals cada nit. Ens vam quedar bocabadats.

Com que era el dia d’Austràlia, a la nit a la badia van fer uns focs artificials. Ens vam quedar una mica sorpresos per les mesures de seguretat tant “extremes” que van posar per accedir a les zones per veure els focs. La veritat és que es pot entendre. A Sydney hi viuen uns 3,5 milions d’habitants, més els turistes tots volent veure els focs artificials... Van tancar els accessos als ponts gairebé una hora abans dels focs perquè estaven plens.

Fotografía desde el Luna Park. Vistes del Harbour Brigde i Opera House.

La famosa entrada al park d'atraccions a Sydney.
Abans de tornar cap a l’hostal vam creuar el pont de la badia i ens vam apropar al Luna park. Les vistes des del pont sobre l’opera i el CBD també són immillorables. El Luna  park és un parc d’atraccions molt antic que encara conserva a l’entrada aquella cara gegant per la que s’entra per la boca. Com que hi vam anar molt tard (gairebé les 11 de la nit, a Austràlia això és molt tard) ja no hi havia massa gent però hi vam poder donar un cop d’ull. L’entrada és gratuïta i es paga a les atraccions que es vulguin utilitzar, també hi ha un passi on pagues i pots pujar a totes les atraccions. Un cop van haver tancat el parc vam anar tornant poc a poc fins a l’hostal, que ens quedava a una hora de camí.

Biblioteca de Sydney.
Aqui vam passar els dies de pluja intentant posar-nos al dia amb el blog...
però com podeu veure no ho vam aconseguir.
L’endemà vam canviar d’hostal i vam anar al Captain Cook hotel (18 AUD/nit/persona en dormitori) on
vam passar les 3 nits següents. Aquí no hi va haver sorpreses i vam pagar el que tocava.

La veritat és que els dos dies següents van ser una mica desastrosos perquè va estar plovent tot el dia, a més, el nostre meravellós ordinador no es podia connectar a la xarxa de l’hostal i no ens vam poder connectar gens.

Al tercer dia va tornar a brillar el sol. Vam anar passejant fins al Centennial park, on vam poder veure una quantitat d’ocells impressionants. Fins i tot pelicans!! Aquell dia també vam aprofitar per fer els deures i vam llogar un altre cotxe per fer una ruta d’una setmana per l’estat de Nova Gales del Sud. Segur que val la pena!!

Aquest són alguns dels ocells que vam veure durant la nostra estada a Sydney:

- lloros jungant
- pelicans a la riba d'un llac i
- aquests últims ocells no sabem com es diuen.

M’agradaria deixar una petita opinió personal sobre Sydney. Sense voler ofendre a ningú i deixant ben clar que val la pena estar-hi un parell de dies, vull dir que n’esperava bastant més. M’explico: en ple centre vam trobar molts indigents, molts d’ells aborígens. La majoria enganxats a una ampolla i importunant als vianants. A part, alguns carrers presentaven un aspecte força brut i lamentable. Dit això, també penso, que si es va a Australia s’hi ha d’anar i que no us podeu perdre les vistes del pont i l’òpera house des del jardí botànic. Ahh!! I sortiu algun dia al carrer a la posta de sol i mireu al cel i observeu l’espectacle dels ratpenats.

No us podeu perdre les vistes del vespre desde el Jardí Botànic...
Vistes de Opera House desde el Harbour Bridge.